تاثیر بسته بندی بر صادرات

بسته بندی صادراتی

یکی از راهکارهای توسعه اقتصاد هر کشور افزایش صادرات میباشد. صادرات هم مثل هر فرایند دیگری دارای زیرساخت، قواعد و روشهای مختلفی میباشد که باید آنها را آموخت و به کار گرفت. در این بین، یکی از زیرساختهای مهمی که به صادرات کالا میتواند کمک کند، طراحی اصولی و حرفهای بسته بندی چه از نظر گرافیکی و طراحی صنعتی و چه از نظر تولید میباشد. در حال حاضر در ایران با توجه به اینکه صادرات محصولات بیشتر بصورت عمده (فله) انجام میپذیرد، مهم ترین کاربرد بسته بندی حفظ سلامت کالا تا مقصد می باشد که همین امر اگر درست اجرا گردد باعث افزایش و بهبودی رضایت مشتری در نتیجه افزایش صادرات می گردد. بستهبندی به سیستم هماهنگی اطلاق میشود که هدف از آن محافظت از محصول برای نگهداری، انبار، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است به گونه ای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد شود. بستهبندی یک عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری است که در بنیادیترین شکل خود،
کارکردهای محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فروش را شامل میشود.

استانداردهای بسته بندی به قدری اهمیت پیدا کرده اند که برای آنها استانداردهای بین المللی یا ایزو تعریف شده است. که در کنار رعایت کردن الزامات قانونی باید حقوق مصرف کننده ها را نیز در نظر گرفت تا به انتخاب آگاهانه مشتریان بیانجامد.

با تمامی موارد ذکر شده  می توان بسته بندی را یکی از موثر ترین و مهم ترین عوامل در افزایش صادرات دانست، نقشی که بسته بندی در فروش ایفا میکند به هیچ عنوان قابل حذف نیست و نمیتوان جایگزینی برای آن پیدا کرد. از این رو شرکت آرا پلیمر نیکان با سابقه ای بیش از سه دهه در تولید قطعات باکیفیت بسته بندی جهت محصولات صادراتی در خدمت شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *